Categories: General
      Date: Aug 11, 2019
     Title: Fantastische reis in een bijzonder land!

Op uitnodiging van de regering van Sharjah in de Verenigde Arabische Emiraten, hebben wij van 14 t/m 21 april, deel mogen nemen aan de Sharjah Heritage Days.

Zondag 14 april vertrokken wij in alle vroegte vanuit Toldijk naar Schiphol, vanwaar we om 11.40 uur gingen vliegen met de Emirates naar Dubai, waar we rond 20.00 uur arriveerden. De vlucht ging voorspoedig en 6 leden van de groep hadden het geluk geüpgraded te worden naar de business klasse.
In Dubai werden wij bij het verlaten van het vliegtuig al opgewacht door iemand van de organisatie, die ons via een aparte route begeleide zodat we niet in de lange wachtrij bij de douane hoefde te staan. Bij de bagageband stonden de kofferjongens al op ons te wachten om onze bagage naar de uitgang en bus te brengen.
We werden naar het Tulipp Inn hotel gebracht, een voor ons behoorlijk luxe hotel, maar waar de inwoners van de VAE anders over dachten.

Maandag overdag hadden we vrijaf en hebben we de omgeving van het hotel verkend, geld gewisseld en natuurlijk ergens koffie gedronken om vervolgens weer naar het hotel terug te keren.
Maar ja dit was gemakkelijker gezegd dan gedaan, door de hoge gebouwen die erg op elkaar leken, was het hotel niet terug te vinden. Door de vriendelijkheid van de burgers die ons van alle kanten wilden helpen, zijn wij er uiteindelijk wel gekomen.

’s Avonds om 17.00 uur moesten we paraat staan in kostuum en werden we naar de Sharjah Heritage museum gebracht, het culturele hart van Sharjah een groot ommuurt terrein met tal van musea. Op dit terrein werden tal van ambachten en gewoontes vertoond en kon men slenteren langs de vele kramen met allerlei snuisterijen en etenswaar.
Elke avond tussen 18.00 en 22.00 uur moesten we gemiddeld 4 keer een optreden verzorgen, samen met de groepen uit Oekraïne,  Egypte, Taiwan, Roemenië, Sudan en Tjistikistan.
Tijdens de avond werden de optredens een paar keer stop gezet voor het gebed. Omdat de optredens van alle groepen nagenoeg op de zelfde tijd en op verschillende plekken waren, hebben wij weinig kunnen zien van de optredens van de andere groepen en moest ook het publiek zich verdelen, met als gevolg dat er af en toe maar een handje vol toeschouwers stond te kijken.

Verder had de organisatie elke ochtend een excursie georganiseerd, zo hebben we een bezoek gebracht aan een Zeeaquarium en het strand, zijn we een ochtend naar een waterpark geweest, hebben we een bezoek gebracht aan het archeologisch en het science museum, zijn we naar de stad Dubai geweest en hebben we een safari gemaakt in de woestijn.
De middagen kon ieder naar eigen wens invullen, zwemmen, relaxen of winkelen, maar door de hitte (midden 30 graden), kwam van dit laatste niet veel terecht en om 17.00 uur moesten we weer klaar staan voor het optreden.

Zondag 21 april kwam er een eind aan ons avontuur in Sharjah, een beleving en ervaring die wij niet graag hadden gemist en ondanks de wat moeilijke communicatie, alles pas heel kort voor vertrek geregeld was en een aantal organisatorische dingen wel te wensen overliet, hebben wij een fantastische reis beleefd.